SOFIA DEL PEDREGAL

  1. I think of space as a large and empty stage where to organize fragments of objects and isolate them in order to see the particularity of each of them. I think of emptiness as a dynamic element that articulates all the parts. Sculpture, painting, installation, and sitespecific are the main means by which I have built an imaginary over the ruinous landscape. The vast landscapes such as the desert, the mountains, the beach and the demolition sites in the city are a fundamental inspiration in my work.

    For a reason that I do not know, I see things and think about their degradation. My artistic practice explores the similarity between the contemporary landscape where residues accumulate and the landscape of ruins. The rapid accumulation process and slow degradation of the discarded causes places to become uninhabitable and therefore part of the past. This makes me think that both landscapes evoke a nostalgic feeling from which their new beauty emerges. I think about human from the objects that it builds and how it relates to these: conserving or discarding them. My work is changing all the time and I think it is necessary that it be so. I understand art as the space par excellence for doubt and as an infinite archive.

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    Pienso en el espacio como un gran escenario vacío dónde organizar fragmentos de objetos y aislarlos para así poder ver la particularidad de cada objeto. Pienso en el vacío como un elemento dinámico que articula toda las partes. La escultura, la pintura, la instalación y el sitespecific son los principales medios con los que he desarrollado un imaginario en torno al paisaje de ruinas. Los paisajes vastos tales como el desierto, las montañas, la playa y los terrenos de demoliciones en la ciudad son una inspiración fundamental en mi obra.

    Por un motivo que desconozco veo la cosas y pienso en su degradación. Mi práctica artística indaga la semejanza entre el paisaje contemporáneo de acumulación de residuos y el paisaje de ruinas. El rápido proceso de acumulación y lenta degradación de lo desechado vuelve los lugares inhabitables y por lo tanto de alguna manera pasan a formar parte del pasado. Esto me hace pensar que ambos paisajes evocan un sentimiento nostálgico del cual su nueva belleza surge. Pienso en lo humano desde los objetos que construye y como se relaciona con estos: conservándolos o desechándolos. Mi obra va cambiando todo el tiempo y creo que es necesario que sea así. Entiendo el arte como el espacio por excelencia para la duda y como un archivo infinito.

     


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